Turism: Aventuri in Dalmatia

Prietenii nostri tulceni, care au intreprins marea calatorie in Turcia despre care ati citit in numarul trecut, au ajuns anul acesta pe coasta Dalmatiei, intr-un voiaj plin de peripetii. Destinatia lor initiala era cu totul alta.

[wzslider]

foto: Dragos Borcanea

Probabil va mai aduceti aminte de prietenii nostri din Macin – i-ati vazut in numarul MotoBikes din iarna trecuta, cu o poveste interesanta despre o calatorie in jurul Turciei.

Ei bine, anul acesta, destinatia lor era una cat se poate de cosmopolita – Saint Tropez. Dar, dupa cum ne povestea Dragos, riderul BMW-ului K 1300 R din imagini, rezumatul calatoriei intr-o singura fraza ar putea suna asa: „Cum am plecat spre Saint Tropez si am ajuns in Pula.” Nu va impacientati, nu am inceput sa facem glume de (chiar atat de) prost gust, ci descriem fapte reale.

_97B5282

Intreprinzatorii tulceni, in aceeasi formatie ca anul trecut minus un rider de Ducati Monster accidentat la genunchi in urma unei incursiuni in enduro, au pornit la inceput de august spre insoritul sud al Frantei, urmand sa devoreze cat mai multe pasuri renumite din Alpi, sa se bucure de plajele din Saint Tropez si sa se intoarca spre casa. Dar socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, cum se spune pe la noi. Eroii nostri au pornit cu avant, parcurgand intr-o singura zi drumul de la Macin pana la Belgrad (circa 900 de kilometri). Ajunsi acolo, s-au cazat, s-au bucurat de frumusetile capitalei sarbe si, dimineata, au pornit spre granita cu Croatia. La granita, coada imensa de masini. Deh, sezonul concediilor, week-end, drumul spre Croatia – asta e practic reteta aglomeratiei. Calatorii nostri incercau sa se mai strecoare printre sutele de masini, dar mai cu rusine, ca le luau practic locurile la coada. Fiind caldura mare, motoarele se incingeau puternic. La un moment dat, propulsorul uneia dintre motociclete, un BMW K 1200 S, a inceput sa faca probleme. S-a oprit, nu mai pornea deloc. Apoi, cu motorul rece, pornea in trei cilindri, apoi ramanea in doi, scotand flacari imense pe evacuare. Ceva nu era in regula, fara indoiala. Au desfacut partial motocicleta, incercand sa dea de urma problemei. In cele din urma, intrati fiind in Croatia, au remorcat vehiculul buclucas pana la prima benzinarie. Prin intermediul unui prieten din zona cu care lucrase Dragos recent, au ajuns sa transporte motocicleta pe platforma pana in orasul Slavonski Brod, unde au petrecut trei zile, fara voia lor. Cat timp motocicleta se afla in service si mecanicii incercau sa dea de urma defectului, temerarii nostri si-au ocupat timpul cu filme la cinema si explorand oraselul croat, desi ar fi preferat sa se intinda inapoi la drum cat mai repede. Problematic a fost si faptul ca defectiunea s-a intamplat sambata. Duminica au fost nevoiti sa astepte inceputul noii saptamani. Luni, dupa nenumarate incercari si investigatii, verdictul era clar. Rampa de injectoare a motorului de K 1200 nu mai functiona. Oamenii de la service-ul BMW din Slavonski Brod s-au aratat foarte amabili, stand mult peste program ca sa rezolve problema amicilor nostri. Pana la urma, solutia pentru o plecare la drum cat mai rapida a fost rechizitionarea unui set de injectoare de pe alt K 1200, al unui prieten al mecanicului, acesta urmand a primi peste cateva zile un set nou, comandat de posesorul roman al K-ului defect.

_97B5169

Dupa trei zile pierdute, riderii din Tulcea au pornit din nou la drum. Din Croatia au trecut in Slovenia, apoi in Austria. Din pacate, pentru ca problemele vin mai mereu la pachet, pe masura ce intrau in zona muntoasa, vremea se inrautatea vizibil. Au trecut de la peste 30 de grade intr-o zona placuta, de 25 de grade. Apoi au iesit dintr-un tunel de 9 kilometri la intrarea in Austria si au fost intampinati de un val de aer rece: 15 grade. Tocmai cand se obisnuiau cu ideea, ieseau din alt tunel: 10 grade si ploaie rece, mocaneasca. Dupa cateva ore de mers prin ploaie, uzi pana la piele, calatorii romani au gasit un hotel care mai avea doar doua camere „speciale” disponibile. Una era un fel de apartament matrimonial, cu pat rotund in care doi dintre rideri au fost nevoit sa doarma jenant de inghesuiti. Ceilalti doi au fost cazati in camera cu tematica „Prison”, cu pijamale de puscarias asortate. Daca mai punem la socoteala si ca toata treaba se intampla fix in perioada in care vestitul patron al grupului Intact era condamnat, materialul pentru poante a fost asigurat pentru intreaga calatorie.

_97B5241

A doua zi, riderii nostri au fost intampinati tot de frig si ploaie. Au continuat, sperand ca vremea se va indrepta pe parcurs. Au traversat o portiune din Alpi cu trenul prin tunelul Tauern, punand motocicletele intr-un vagon special. Sperau sa fie lasati sa stea langa motociclete, in vagonul deschis, dar in era normelor de siguranta excesive asa ceva nu avea cum sa se intample. Au serpuit prin Alpi, au intrat pe vestitul pas Grossglockner, platind cate 26 de euro de caciula (sau, ma rog, de casca). Vestita trecatoare le-a placut, dar vremea continua sa le strice bucuria. Era foarte frig si ploua aproape incontinuu. Satui de umezeala si de temperaturi scazute, au inceput sa se uite pe prognozele meteo pe urmatoarele etape de parcurs. Venea un front de aer rece si urma sa fie frig si urat toata saptamana cam peste tot prin Alpi. Ruta a fost recalculata: in urma votului, riderii romani au hotarat sa viziteze coasta Dalmatiei si tarile balcanice. Pe litoralul croat, vremea era cat se poate de prietenoasa si drumurile perfect asfaltate, pline de viraje si cu peisaje incantatoare. Amicii nostri au vizitat si zona orasului Dubrovnik, fiind foarte incantati de ce au vazut, iar in Muntenegru au fost surprinsi de cate de prietenoasa era toata lumea cu ei, mai ales fetele. Un om pe care l-au intrebat despre un hotel, pe strada, s-a urcat intr-un taxi si i-a condus pana la hotel.

_97B5328

In general, desi au trecut prin locuri cu reputatie dubioasa, precum Albania, prietenii nostri au ramas impresionati de amabilitatea oamenilor. Si de numarul deosebit de mare de politisti care patrulau pe strazi, desi acestia nu le-au facut nicio problema, chiar dimpotriva. In Albania, traficul haotic i-a amuzat mai mult decat speriat pe motociclistii romani. Totul era arbitrar, prioritatea se dadea dupa niste reguli stiute doar de localnici.

In Croatia au ajuns si la celebrul (mai ales pentru romani) oras Pula, unde si-au facut obligatoria poza cu placuta de la intrare si au facut si glumele necesare despre noua lor destinatie neasteptata.

_97B5308

Problemele nu se incheiasera insa: la intoarcere, la iesirea din Bulgaria, Dragos a fost prins pe picior gresit de o caramida imensa aflata in mijlocul drumului si a lovit-o in plin, indoind janta motocicletei sale si fiind nevoit sa ajunga cu ea pe platforma pana in Bucuresti. Chiar si asa, entuziasmul prietenilor nostri nu a fost stirbit – considera acest periplu plin de aventuri ca una dintre cele mai frumoase calatorii facute vreodata.

_97B5453

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account