Dacă fanii Motomondialului se plâng că Marc Marquez ucide spectacolul (în clasament, cel puțin), în World Superbike lucrurile nu stau cu mult mai bine din punctul acesta de vedere, ba chiar dimpotrivă. Jonathan Rea pare de neoprit, iar prima zi de antrenamente libere de la Portimao nu vine cu vești mai bune pentru fanii adversarilor pilotului nord-irlandez.
Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) conduce în clasamentul general cu 92 de puncte avantaj față de Chaz Daviez (Aruba.it Ducati) și cu 122 de puncte față de următorul clasat, olandezul Michael van der Mark (Pata Yamaha). Asta după ce a dominat autoritar al patrulea sezon consecutiv, fiind abonat constant la podium și înșirând victoriile cu o lejeritate de-a dreptul înfricoșătoare.
Și, de parcă nu ar fi de ajuns, în pauza de vară Chaz Davies s-a accidentat la claviculă, în timp ce se antrena pe o motocicletă de supermoto, la Motorland Aragon. Agravând astfel o accidentare mai veche peste care încerca să treacă. Davies este suficient de în formă pentru a participa la Portimao, dar, în prima zi de antrenamente libere, galezul de la Ducati nu a obținut timpi de top 10, în timp ce Rea a fost singurul pilot care a coborât sub pragul de 1:42 pe tur, dominând autoritar ambele sesiuni de azi, în ciuda unei căzături ușoare în FP2.
Cine altcineva ar putea să-l mai împiedice pe Rea să-și ducă la capăt planul de dominare absolută în acest weekend? În primul rând, coechipierul său. Tom Sykes revine și el după o accidentare și englezul este mai motivat decât oricând să-și învingă coechipierul. Între cei doi există tensiuni puternice, acesta fiind unul dintre motivele principale pentru care Sykes nu va mai alerga pentru echipa de uzină Kawasaki anul viitor, fiind înlocuit de Leon Haslam, alt englez care este pe cale să devină campion în British Superbike anul acesta, tot pe Kawasaki. Sykes deja avea ciocniri de orgoliu cu Rea, acestea accentuându-se puternic după ce englezul l-a scos pe campionul en-titre din cursă la Brno. Comisarii au considerat acel eveniment un incident de cursă, dar Rea l-a învinuit fără ocolișuri pe Sykes, spunând chiar că a existat intenție.
Așa că, acum, englezul va dori, fără îndoială, să-l facă pe Rea să-și înghită cuvintele, să-l pună puțin la respect. Alți rideri motivați sunt cei doi piloți de la Yamaha, van der Mark și Alex Lowes. Ambii au victorii de cursă în acest sezon și motocicleta Yamaha R1 se apropie de nivelul concurenței de la Kawasaki și Ducati pe zi ce trece. Și Marco Melandri, coechpierul lui Davies de la Ducati, pare capabil să meargă bine la Portimao, terminând prima zi de antrenamente libere cu al treilea timp în clasamentul combinat.
Așadar, la ce ne putem aștepta în următoarele două zile? Probabil, la cel puțin o victorie pentru Jonathan Rea, dar și la curse spectaculoase, facilitate de un circuit superb, cu diferențe mari de nivel și cu multe oportunități pentru depășiri.
Iată și clasamentul din FP2:
Poz | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Viteză maximă |
1 | 1 | J. REA | Kawasaki ZX-10RR | 1’42.183 | 309,6 | |
2 | 33 | M. MELANDRI | Ducati Panigale R | 1’42.571 | 0.388 | 308,7 |
3 | 32 | L. SAVADORI | Aprilia RSV4 RF | 1’42.969 | 0.786 | 307,0 |
4 | 60 | M. VAN DER MARK | Yamaha YZF R1 | 1’43.019 | 0.836 | 307,8 |
5 | 76 | L. BAZ | BMW S 1000 RR | 1’43.138 | 0.955 | 307,0 |
6 | 21 | M. RINALDI | Ducati Panigale R | 1’43.139 | 0.956 | 302,7 |
7 | 50 | E. LAVERTY | Aprilia RSV4 RF | 1’43.152 | 0.969 | 307,0 |
8 | 12 | X. FORES | Ducati Panigale R | 1’43.169 | 0.986 | 307,8 |
9 | 81 | J. TORRES | MV Agusta 1000 F4 | 1’43.290 | 1.107 | 307,8 |
10 | 66 | T. SYKES | Kawasaki ZX-10RR | 1’43.292 | 1.109 | 306,1 |
11 | 7 | C. DAVIES | Ducati Panigale R | 1’43.325 | 1.142 | 311,4 |
12 | 54 | T. RAZGATLIOGLU | Kawasaki ZX-10RR | 1’43.501 | 1.318 | 306,1 |
13 | 2 | L. CAMIER | Honda CBR1000RR | 1’43.564 | 1.381 | 307,0 |
14 | 45 | J. GAGNE | Honda CBR1000RR | 1’43.593 | 1.410 | 305,2 |
15 | 36 | L. MERCADO | Kawasaki ZX-10RR | 1’43.834 | 1.651 | 305,2 |
16 | 22 | A. LOWES | Yamaha YZF R1 | 1’43.994 | 1.811 | 306,1 |
17 | 68 | Y. HERNANDEZ | Kawasaki ZX-10RR | 1’44.034 | 1.851 | 296,1 |
18 | 40 | R. RAMOS | Kawasaki ZX-10RR | 1’44.361 | 2.178 | 300,2 |
19 | 99 | P. JACOBSEN | Honda CBR1000RR | 1’44.754 | 2.571 | 302,7 |
20 | 96 | J. SMRZ | Yamaha YZF R1 | 1’46.502 | 4.319 | 285,2 |