Alex Marquez la Honda Repsol, lângă Marc, în 2020?

Acum câteva zile părea un zvon fără cine știe ca bază concretă, dar această posibilitate pare din ce în ce mai aproape să devină realitate. Retragerea lui Jorge Lorenzo a creat agitație mare în rândurile noastre, ale jurnaliștilor: cine îi va lua locul?

Alex Marquez tocmai a luat al doilea titlu mondial din carieră, de data asta la Moto2. În același timp, coechipierul fratelui său Marc, Jorge Lorenzo, și-a anunțat retragerea. Teoretic, pare o idee bună să se reunească frații Marquez sub acoperișul Repsol Honda.

Inițial, bursa zvonurilor îl dădea pe Johann Zarco drept înlocuitorul (cel puțin provizoriu, pentru un an) lui Jorge Lorenzo. Apoi s-a emis ipoteza care îl plasa pe Cal Crutchlow (care are oricum contract cu Honda HRC, în cadrul echipei LCR) în locul spaniolului la Repsol, urmând ca locul britanicului de la LCR să fie luat de Zarco.

Vineri, posibilitatea ca Alex Marquez să îi devină coechpier fratelui său anul viitor părea de-a dreptul derizorie. Asta și pentru că mai tânărul Marquez avea deja contract pentru anul viitor cu Marc VDS, echipa cu care a luat titlul anul acesta. În plus, Alex s-a străduit foarte mult până să obțină prima sa victorie la Moto2, apoi încă trei ani pentru titlu. Nu prea neapărat un pilot care nu trebuie ratat de o echipă de uzină de top, precum Repsol Honda. În plus, japonezii se pare că nu vor să pară că fac nepotisme, angajând un pilot doar pentru că este dorit de Marc.

Apoi, ieri, s-a anunțat că Alex Marquez va testa timp de patru zile pentru Honda, ca un fel de probă în vederea eventualei angajări ale sale ca pilot în echipa de uzină. Deja posibilitatea era cât se poate de reală. Zvonurile îl dădeau acum pe Alex la Repsol Honda și pe Zarco la Avintia Ducati, în locul lui Karel Abraham. Francezul însă a declarat că nu l-ar deranja deloc să alerge pe Ducati, dar nu într-o echipă de mâna a doua, cum este Avintia.

Mai nou, zvonurile îl dau ca aproape sigur pe Alex Marquez la Repsol Honda, în timp ce Zarco este foarte probabil să-i ia locul acestuia în echipa Marc VDS la Moto2, cel puțin pentru anul viitor, când nu are loc în clasa regină, urmând să revină eventual ulterior.

Ca idee de marketing, trecerea lui Alex la clasa regină în aceeași echipă cu fratele său este aur curat. Pentru că ar fi o premieră: doi frați în plină formă, în cea mai bună echipă din Motomondial. Ideea se promovează singură. În plus, Marc ar putea avea un interes în a dezvolta motocicleta RC213V pentru a o face ceva mai prietenoasă și mai ușor de pilotat, ca să-l ajute cât de cât pe Alex, a cărui misiune nu va fi deloc ușoară, ca debutant pe o motocicletă performantă, dar dificilă. Asta i-ar putea ajuta și pe ceilalți piloți Honda.

Iar ideea de nepotism nu prea e valabilă, căci Alex este campion en-titre la Moto2, așadar merită pe deplin un loc în clasa regină, chiar și într-o echipă de top precum cea de uzină HRC.

Pe de altă parte, Marc nu l-ar menaja pe Alex mult mai mult decât a făcut-o cu Dani Pedrosa sau cu Jorge Lorenzo. Fratele mai mare Marquez nu ia prizonieri pe pistă, vrea să câștige tot timpul și nu-i va face cadouri fratelui mai mic. S-ar putea să îl ajute inițial cu sfaturi și ghidându-l pe pistă, poate dezvoltând motocicleta într-o direcție mai „agreabilă” pentru alți rideri, dar, când se stinge semaforul, va sprinta către victorie, indiferent de ce face Alex.

Carmelo Ezpeleta, mai-marele Dorna, insistă pe lângă HRC să-l ia pe Zarco (asta și pentru că francezul ar aduce un plus de interes din Hexagon, în condițiile în care Quartararo este preceput de publicul de acasă mai degrabă ca spaniol, pentru că acolo s-a afirmat).

Deocamdată, toate indiciile arată spre o echipă „de vis” formată din Marc și Alex Marquez la Repsol Honda, dar lucrurile însă s-ar mai putea schimba, poate și în funcție de cum va merge mai tânărul Marquez în testele cu Honda de săptămâna aceasta. Nu trebuie să uităm că Alex Marquez, deși este un pilot de top, fără îndoială, s-a străduit destul de mult până să ajungă la rezultate notabile în Moto2 și nu este privit nici pe departe ca un talent echivalent cu mai titratul său frate. În plus, Honda este o motocicletă greu de pilotat chiar și pentru rideri rapizi și cu foarte multă experiență, așa că, dacă va veni la Repsol Honda, Alex probabil nu va da clasamentele peste cap. Partea bună este că Marc pare să poată obține titluri de unul singur pentru Honda, așa cum a făcut-o în acest an (titlul la piloți, la constructori și la echipe, cu minimă contribuție din partea lui Jorge Lorenzo și a lui Stefan Bradl la ultimele două).

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account