BMW Motorrad ne pregătește ceva frumos, fără îndoială. MCN a publicat recent o serie de imagini spion cu ceea ce pare a fi un R 1200 RT aflat în teste într-o formă de preproducție. Având în vedere ciclul de viață al acestui model, ne așteptăm la o nouă generație și implicit o nouă denumire – R 1250 RT.
Conform regulilor nescrise ale bavarezilor, legendarul motor boxer a evoluat ca denumire din 50 în 50 de unități. Am avut până acum R 1100, R 1150 și R 1200. Este oarecum de așteptat ca următorul pas evolutiv să poarte numele R 1250 și să aibă această cilindree.
Dincolo de numele ales pentru viitorul model, este mult mai important ce se ascunde sub carenele ușor stilizate – un motor nou, de 1250 centimetri cubi, care va avea cel mai probabil o distribuție variabilă – VVT (Variable Valve Timing), sistem pe care teutonii îl folosesc de ani buni pe mașini sub denumirea de Valvetronic. Pentru noi, motocicliștii, această tehnologie ar putea însemna mai multă performanță, emisii mai scăzute (cu potențial de a respecta normele Euro5) și un consum mai bun. Sursele MCN creditează boxerul de 1250 cc cu o putere de 150 CP, o creștere de 25 CP față de propulsorul actual.
Și acesta este doar începutul. Odată cu schimbarea RT-ului, ne așteptăm ca R 1200 GS să se transforme și el în R 1250 GS, R 1200 R în R 1250 R și R 1200 RS în R 1250 RS. Respectându-se calendarul clasic BMW Motorrad, dacă toate aceste modele vor fi lasate în 2018 (INTERMOT sau EICMA), pentru comercializare din 2019, ne așteptăm ca în 2019 să-și facă apariția și R 1250 GS Adventure.
Revenind la modificările de ordin tehnic și estetic vizibile în aceste poze spion, am mai remarcat liniile mai agresive ale blocului optic și ale carenei frontale, păstrarea farului cu halogen (cel puțin ca specificație de bază, nu știm încă dacă va fi disponibil un far LED ca opțiune), precum și câteva modificări la nivelul carenelor de acoperă chiuloasele cu o formă diferită față de cele din prezent. Unghiul galeriei de evacuare pare și el schimbat, iar bordul este dominat de un ecran TFT de dimensiuni considerabile, ce va prelua în mare parte grafica disponibilă deja sub forma opțiunii Connectivity. Rămâne de văzut dacă interfața multimedia de pe R 1250 RT va prelua și funcția de navigator, disponibilă momentan pe Connectivity doar cu funcțiile de bază (distanțe, săgeți direcționale, timpi).