Nu era un secret pentru nimeni faptul că BMW Motorrad pregătea un omagiu adus lui R 80 G/S, prima motocicletă adventure care a existat vreodată. Noul BMW R nineT Urban G/S a fost prefigurat de superbul concept Lac Rose de astă vară.
BMW R nineT a fost un succes răsunător în gama BMW Motorrad, devenind al patrulea cel mai bine vândut model al mărcii bavareze. Producătorul din Munchen tocmai a lansat încă o versiune a roadsterului clasic cu motor boxer, noul Urban G/S.
Acesta este o motocicleta adventure pe stil vechi, redusă la esență. Partea „Urban” a numelui înseamnă că oamenii de marketing de la BMW sunt conștienți încă de pe acum că acest model nu va prea vedea off-road serios.
Suspensiile sunt clasice, cu o cursă mai lungă decât la R nineT Scrambler, iar jantele din echiparea de serie sunt din aliaj ușor, cele cu spițe fiind opționale, la fel ca pneurile cramponate.
Motorul boxer cu doi cilindri este același pe care îl cunoaștem de pe toată gama R nineT: 1.170 cmc, răcit cu aer/ulei, cu o putere maximă de 110 CP, respectă normele Euro 4.
Înălțimea șeii nu este exagerată (nici suspensiile nu sunt foarte înalte), la un rezonabil 850 mm. Greutatea la gol a noului retro-adventure-roadster este de 221 kg.
Jugurile furcii, ghidonul și prinderea acestuia sunt din aluminiu forjat, bordul este mai simplu decât la R nineT, iar suspensiile sunt mai „de buget”, furca fiind telescopică convențională, nu inversată. Etrierele de frână sunt radiale, nu axiale. Dimensiunile jantelor și pneurilor sunt la fel ca ale lui R nineT Scrambler și ale lui R 1200 GS: 19 inci pe față, 17 inci pe spate, cu pneuri 120/70 R19 față și 170/60 R17 spate.
Schema coloristică, în alb combinat cu albastru și șaua roșie, transmite excelent „aroma” vechiului R 80 G/S. Încă nu știm un preț, dar e foarte probabil ca, la fel ca la R nineT Scrambler, să fie vorba de o sumă rezonabilă.