Cinci motociclete sportive pentru începători, de categorie A2, în 2019

De curând am văzut ce oferte există pentru începătorii cu permis A2 între motocicletele adventure, acum să ne uităm puțin mai îndeaproape la o categorie a cărei popularitate este în creștere, sportivele pentru permis A2.

 

Honda CBR500R

Honda CBR500R era, până nu demult, alegerea rațională în această categorie. Asta pentru că este echilibrată, bine finisată, ușor de pilotat  și poți avea încredere că te va servi mult și bine, fără probleme. Dar noua Honda CBR500R adaugă și un strop de personalitate în ecuație. Arată foarte bine și are dotări impresionante pentru această categorie de preț – far și stop cu LED, ABS, bord LCD cu lumină de „shift-up” setabilă. Motorul de 471 CP dezvoltă 48 CP și 43 Nm, atingând limita maximă de putere pentru categoria A2, și are acum un cuplu mai bun la turații joase și medii. Suspensiile promit și ele mai multă eficiență pentru 2019, fiind reglabile la pretensionare față/spate. La 192 kg cu plinurile făcute, sportiva japoneză este și cea mai grea din această categorie, nu doar cea mai puternică. Ceea ce înseamnă că, pe  circuit, s-ar putea să te vezi depășit de unele concurente cu motoare mai mici, dar cu mase semnificativ mai scăzute. Honda CBR500R costă 6.790 de euro la dealerii oficiali din toată țara, un preț nu tocmai scăzut, dar o ofertă interesantă având în vedere calitatea, performanțele și dotările.

 

KTM RC 390

Sportiva din Mattighofen are un motor cu un cilindru, de 373 cmc, cu o putere maximă de 44 CP și un cuplu maxim de 35 Nm. Performanțele sunt asigurate însă de greutatea foarte redusă, la 160 kg, și de o ciclistică extrem de agilă. Dictonul „Ready to Race” al celor de la KTM este vizibil în ținuta de drum, manevrabilitate, calitatea suspensiilor WP (furcă inversată cu jambe de 43 mm) și frânele cu etrier radial Bybre și disc de 320 mm pe față. Motocicleta este compactă, îngustă, sportivă și este probabil cea mai bună alegere pentru cei care vor să se dea pe circuit. Popularitatea clasei SSP300 este în plină creștere și, din această clasă, KTM RC 390 este modelul care ar avea nevoie de cele mai puține modificări pentru a se transforma în unealtă de devorat virajele pe pistă. Este produs de Bajaj în uzinele din India, dar acest lucru nu este evident în ceea ce privește calitatea, căci totul pare bine asamblat și finisat. Confortul nu este punctul ei forte și costă aproximativ 5.800 de euro la dealerii KTM din țară.

 

Kawasaki Ninja 400

Casa din Akashi a înlocuit modelul Ninja 300, apărut în 2012, cu noul Ninja 400. Motocicleta arată acum și mai agresiv, dar este mai compactă decât înainte, ajungând la dimensiunile tipice unui model de 250 cmc. Motorul de 400 cmc are doi cilindri și opt supape, respectă normele Euro 4 și dezvoltă cu 6 CP mai mult decât motorul de 300 cmc, ajungând la 45 CP la 10.000 rpm și încadrându-se astfel în limitele categoriei A2. Discurile de ambreiaj sunt mai mici și forța necesară la maneta de ambreiaj a fost redusă cu 20%. Cadrul-grilă este derivat din cel de pe H2, de la care Ninja 400 împrumută și o mulțime de elemente stilistice, iar motorul este utilizat ca element portant, cu bascula fiind montată direct în blocul motor. Astfel, greutatea a fost ținută sub control, ajungând la 164 kg la gol, cu 8 kg mai puțin decât Ninja 300. Prețul lui Kawasaki Ninja 400 la importatorul United Motors este de 6.000 de euro.

 

Suzuki GSX250R

Pare o sportivă pură și dură, de la distanță, semănând cu confrații mai mari și mai fioroși din gama GSX-R. Dar GSX250R poate fi și un commuter-bike foarte prietenos cu riderii fără experiență. Motorul de 250 cmc are doi cilindri paraleli, dezvoltă 25 CP și un cuplu de 23 Nm, la o greutate la plin de 181 kg. Cutia de viteze are șase trepte, motorul este alimentat prin injecție electronică și consumă foarte puțin, astfel încât autonomia cu un plin se apropie de 500 km! Micul sportiv din Hamamatsu costă doar 4.990 de euro.

 

Yamaha YZF-R3

Am testat sportiva Yamaha de categorie mică acum câțiva ani pe circuit și ne-a încântat cu echilibrul general, manevrabilitatea și cu felul în care te ajută să progresezi pe pistă, iertându-ți greșelile. R3 are un motor cu doi cilindri paraleli, de 321 cmc, care dezvoltă 42 CP și un cuplu de 30 Nm. Are furcă inversată, dar este clar din poziția în șa și din atitudinea suspensiilor că motocicleta a fost gândită în primul rând pentru facilitatea pilotajului și strecurarea în traficul aglomerat, mai degrabă decât pentru timpi record pe pistă. Are finisări și asamblări de calitate, cântărește 169 kg cu plinurile făcute și costă 6.050 de euro.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account