Mol
Mol
Mol

KTM 1290 Super Duke R Evo: un armăsar electronic – nărăvaș!

Noul KTM 1290 Super Duke R Evo primește suspensia semi-activă WP, reglabilă electronic.

Aceasta îi conferă un dublu caracter: luptător feroce în cadrul unui track day dar și companion cumpătat pentru exploatarea zilnică.

Modelul se plasează între Super Duke R și exclusivistul Super Duke RR, creat special pentru a fi exploat pe circuit. Demn  de notat este faptul că RR s-a produs în doar 500 de exemplare, toate vândute în mai puțin de o oră, în ciuda unui preț de 28.900 de euro!

Tehnologia SAT (Semi-Active Technology) a suspensiei WP APEX  oferă o porție sănătoasă de uzabilitate, întrucât ea se dovedește a fi confortabilă și pentru drumurile mai proaste, fără a fi  nevoie ca pilotul să recurgă la compromisuri atunci când acesta ajunge la circuit. Singurul preț care trebuie plătit este reprezentat de două kilograme care se adaugă la masa motocicletei, aceasta ajungând la 191 de kilograme, fără plinuri.

Ecranul TFT permite riderului să aleagă unul dintre cele trei moduri de lucru al suspensiilor, Comfort, Street și Sport, preîncărcarea amortizorului putând fi ajustată pentru 20 de mm, în incrementuri de câte 2 mm. Pachetul “Suspension Pro” adaugă încă trei opțiuni și anume Track, Advanced și Auto.

Track este setarea cea mai dură, destinată piloților care vor să fie siguri că vâneaza fiecare apex în cadrul unui track day. În modul Advanced, pilotul își poate ajusta amortizarea pe o scală de la 1 la 8, în timp ce în modul Auto sistemul se ajustează singur, în urma monitorizării stilului de pilotaj. Adică, dacă electronica sesizează că mergi la pas prin oraș, suspensiile se înmoaie, începi să tragi de gaz mai cu vitejie, suspensiile se întăresc.

De parcă asta nu ar fi de ajuns, opțiunea Standard Pro configurează automat motocicleta pe trei poziții. Auto Low reduce înălțimea șeii, pentru o geometrie mai puțin agresivă, în timp ce Auto High înalță partea posterioară a motocicletei, încărcând mai mult roata față, pentru pilotajul pe circuit. În modul Auto Standard, KTM Super Duke R Evo își păstrează o postură neutră. Iar toate acestea se fac în funcție de greutatea fiecărui pilot. Totodată, pachetul Suspension Pro oferă și o opțiune anti-dive, care se poate decupla în funcție de preferințele pilotului.

O altă modificare prezentă pe KTM 1290 Super Duke R Evo este reprezentată de cursa manetei de gaz, aceasta având nevoie de doar 65 de grade pentru a trece de la relanti la poziția complet deschis, cu sapte grade mai puțin decât pe Super Duke R. Pe lângă o poziționare mai bună a antebrațului pilotului, KTM spune că astfel se elimină wheelie-urile involuntare, în favoarea celor… voluntare!

KTM 1290 Super Duke R Evo vine cu același propulsor V-Twin de 1.301 cmc, care livrează 180 de cai putere și un cuplu de aproape 140 Nm. Pe lângă versiunea albastru – portocaliu, există acum și o versiune care combină culorile argintiu și portocaliu, fiecare dintre acestea având roți portocalii. Tot a propos de electronică, nu trebuie uitat că există și trei riding modes, Rain, Street și Sport, piloții mai ambițioși putând opta și pentru Track și Perfomance.

Ne întrebăm ce se întâmplă dacă alegem riding mode Performance, punem Suspension Pro, comutăm pe Track și îi dăm un Auto High! Posibil să fim High instantaneu!

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account