Dacă mai devreme am văzut cum arată roadster-ul suprem în viziunea KTM, a venit rândul să admirăm interpretarea acestui etalon din punct de vedere al artiștilor de la MV Agusta – Dragster 800 RR.
Modelul, actualizat pentru anul 2018, beneficiază de un update tehnic important pentru a se încadra la strictele norme de emisii Euro4. Ca design, MV Agusta a fost și va rămâne un brand care creează artă și odată cu ea îți vinde și o motocicletă. Nu cred că sunt mulți posesori de MV Agusta care au petrecut cu motocicleta mai multe ore pe stradă decât în garaj sau sufragerie.
Pe lângă ajustările condiționate de emisii, inginerii italieni au făcut și câteva modificări pentru a face motocicleta mai docilă, dar în același timp mai peformantă. Arborele de contrabalansare pentru motorul în trei pistoane a fost schimbat, supapele la fel, iar admisia a fost reproiectată. Riderul are la dispoziție o nouă cutie de viteze, iar sunetul motorului a devenit mai aspru, conform comunicării oficiale.
Cu ajutorul celor două injectoare prezente pe fiecare cilindru, propulsorul MV Agusta de 798 cc produce 140 CP la 13.100 rpm și 86 Nm la 10.100 rpm. Suspensia față este un upside down de la Marzocchi, iar suspensia spate este asigurată de Sachs. Cu o greutate la gol de 168 kilograme, viteza maximă comunicată pentru Dragster 800 RR este de 245 km/h.
Nici electronica nu a scăpat nealterată, inginerii din Peninsula modificând sistemul ride by wire și îmbunătățind considerabil sistemul de control al tracțiunii cu 8 nivele.