Ténéré 700 a rămas cea mai bine vândută motocicletă din clasa sa, iar pentru 2025, aventuriera de categorie mijlocie vine cu o nouă generație și două opțiuni.
Ténéré 700 propune o șa mai joasă și o cursă mai scurtă a suspensiilor, pentru a atrage piloții care nu își doresc cea mai radicală experiență off-road. Pentru așa ceva a fost dezvoltată Ténéré 700 Rally oferă o experiență off-road autentică și specificații pentru entuziaștii acestui stil.
Versiunea 2025 a Ténéré 700 are un aspect nou și o ergonomie îmbunătățită atât pentru pilotajul strada cât și în off-road.
Silueta Ténéré 700 este acum și mai accentuată: înaltă și dreaptă în partea frontală, îngustată apoi, pentru o parte posterioară compactă. Rezervorul de combustibil de 16 litri a fost deplasat spre înainte, partea sa superioară fiind așezată acum mai jos decât pe generației anterioare.Șaua este acum dintr-o singură bucată.
Văzută din față, Ténéré 700 oferă o imagine clasică pentru motocicletele de rally-raid, cu farul, carenajul și instrumentele de bord organizate asemenea unui turn. Noul far dispune de patru unități led individuale, stivuite într-o structură de aluminiu, cu un suport în formă de „Y.
Acolo unde multe motociclete adventure arată de regulă masiv, noile carenaje ale Ténéré 700 sunt suple. Apărătorile pentru mâini sunt noi și asortate ca și culoare cu carenajele. Modelul standard și cel cu înălțime mai redusă a șeii dispun de opțiunea de a alege dintre Frozen Titanium și clasicul Icon Blue de la Yamaha.
Furca de 43 mm este acum complet reglabilă și are o cursă de 210 mm (190 mm la versiunea cu înălțime redusă a șeii), contribuind la o gardă la sol de 240 mm (225 mm la versiunea cu înălțime redusă a șeii). Sistemul de pârghii progresive este nou, pentru mai mult feedback și performanțe constante.
Noua gamă Ténéré 700 are și un bord TFT color, cu conectivitate smartphone, de 6.3 inch, așezat în poziție verticală, cu un design inspirat din roadbook-urile de Rally Raid.
Există punct de încărcare USB-C ca standard, protejată de un capac impermeabil. Afișajul TFT este completat de noi cuburi de comutare, proiectate ergonomic pentru o operare ușoară și cu circuite imprimate flexibile. Comutatoarele de semnalizare au fost și ele optimizate, având caracteristici noi și anulare automată.
Motorul CP2 primește sistemul YCC-T („Yamaha Chip Controlled Throttle”), cu hărți de accelerație comutabile, o premieră pentru această platformă, Sport și Explorer. Conducta de admisie a aerului este acum mai scurtă și contribuie la o curbă mai armonioasă a cuplului în partea de jos a gamei de turații.
Poziția de acționare a ambreiajului a fost deplasată înainte (35° în sensul acelor de ceasornic) și a fost adăugat un capac de protecție cu o formă minimizată. Astfel, punctul de acționare a ambreiajului și capacul de protecție nu interferează cu piciorul pilotului, indiferent dacă pilotul este așezat sau în picioare. Componentele interne ale cutiei de viteze au fost revizuite, pentru o schimbare mai lină a treptelor.
Sistemele ABS și TCS se pot dezactiva complet, pentru un un control deplin în off-road, iar cadrul din oțel este acum și mai puternic. Punctele de montare ale suportului de bagaje și ale evacuării au fost întărite, iar cricul lateral a fost reproiectat și relocalizat după feedback-ul clienților. Scărițele standard sunt cu 10 mm mai late, fiind preluate de la Ténéré 700 World Raid.
Ténéré 700 Rally este propunerea Yamaha pentru cei care își asumă provocarea unui pilotaj extrem. Ca omagiu adus motocicletelor câștigătoare în Dakar în anii ’80, caroseria albastru este completată de jante de culoare aurie și designul Speedblock, folosit de piloții de curse ai uzinelor Yamaha din acea perioadă.
Motocicleta oferă o gardă la sol mai mare și suspensii mai lungi, în speță furci KYB complet reglabile. Ténéré 700 Rally se mândrește și cu o apărătoare pentru carterul de ulei, din aluminiu de 4 mm, și o șa special proiectată. Aceasta are o înălțime a șeii de 910 mm, fiind mai groasă decât șaua standard și are un finisaj fin, din două materiale, cu sigla Rally în relief.
Poziția de pilotare este mai înaltă și mai dreaptă, pentru a face mai ușoară deplasarea pilotului pe motocicletă. Scărițele din titan sunt cu 228 g mai ușoare decât cele standard și au o zonă de contact mai largă, fiind și puternic zimțate.
Ténéré 700 Rally are și o temă suplimentară pentru tabloul de bord, denumită Raid, o configurație inspirată din roadbook, care elimină o mare parte din informațiile necesare pentru o călătorie pe șosea.
De altfel, piloții echipei de raliuri Ténéré Yamaha – Pol Tarrés și Alessandro Botturi – vor concura utilizând versiuni Ténéré 700 Rally echipate cu kituri GYTR.