Aflată la a șaptezecea aniversare, Yamaha rafinează mai departe modelele de motocross, oferind o formulă pentru toți piloții, indiferent de nivel de experiență.
Pentru 2026 în prim plan se află YZ450F, care primește motor, cadru și suspensii noi. Totodată, YZ450F, YZ250F, YZ250 și YZ125 sunt disponibile în ediția specială 70th Anniversary.
Noul propulsor al YZ450F are un sistem de admisie reproiectat, cu un răspuns mai liniar al accelerației și un control îmbunătățit în gama de viteză joasă spre medie. Pentru a obține acest lucru, portul de admisie a fost modificat pentru a produce o turbionare mai puternică în camera de ardere, rezultând o eficiență mai mare a combustiei la turații reduse și medii și menținerea puterii la turații mari.
Caracteristica de cuplu au fost și ea îmbunătățită. Fiabilitatea motorului crește, reducându-se totodată stresul la care este supus pilotul. Propulsorul păstrează caracteristici cheie precum configurația unică cu cilindrul inversat, supapele de admisie din titan de 39 mm, piston din aluminiu forjat, și carterul uscat.
Evacuarea a devenit mai silențioasă, iar filtrul de aer dispune acum de un rezonator și un canal suplimentar, pentru a reduce zgomotul de admisie. Unghiul de atașare al tobei de eșapament a fost ușor coborât, pentru a crea un spațiu mai mare care permite manipularea mai ușoară dinspre aripa din spate.
Noul ambreiaj hidraulic menține punctul de contact constant în timpul utilizării intensive, ceea ce înseamnă că nu sunt necesare reglajele în timpul curselor. Acest lucru face și ca punctul de cuplare să fie mai ușor de simțit. Maneta de ambreiaj este ușoară și oferă o senzație mai naturală, oferind un control mult mai fin.
Cadrul modelului 2026 vine cu o structură interioară nouă iar grosimea tuburilor inferioare a fost reproiectată. Elementele de fixare bilaterale asimetrice ale motorului au fost adoptate pentru a ajusta comportamentul torsional al cadrului. Acest lucru reduce rigiditatea ca răspuns la forțele ascendente, menținând totodată nivelurile de rigiditate longitudinală, laterală și torsională, efectul fiind o senzație frontală mai calmă și foarte stabilă, precum și îmbunătățirea echilibrului șasiului și a senzației de contact, o stabilitate mai bună în șanțuri și la frânările bruște și un transfer mai mic al greutății.
Ca urmare a reproiectării caracteristicilor cadrului, setarea suspensiei față a fost modificată, îmbunătățindu-se feedback-ul oferit, stabilitatea și reducându-se oboseala. Pentru spate, a fost dezvoltată împreună cu KYB o nouă suspensie, care oferă o tranziție mai lină a forței de amortizare de la gama de viteză mică până la mare. Structurile supapelor de bază și principală au fost revizuite, pistonul supapei de bază crescând de la 24 la 28. Noile canale separate de ulei pentru cursele de compresie și revenire îmbunătățesc amortizarea la viteze reduse. Pistonul supapei principale, care oferă compresie în gama de viteze medii și mari, dispune acum de șase porturi pentru fiecare cursă, spre deosebire de cele patru porturi ale modelului anterior, îmbunătățind amortizarea în timpul pilotării mai energice. Există, de asemenea, un sistem de reglare manual a amortizării cu compresie.
Alături de cadru și suspensie, noua suprafață anti-alunecare a șeii contribuie la un control îmbunătățit. Aceasta are un model tip fagure, cu o grosime și o textură concepute pentru a reduce riscul ca pilotul să alunece pe șa înspre spate în timpul accelerării. Noul model face și deplasarea mai ușoară în față, pe viraje.
Atunci când motocicleta YZ450F 2026 este parcată între curse, funcția de blocare ECU permite pilotului să „încuie” motocicleta prin intermediul unui smartphone. Motorul nu poate fi repornit până la introducerea parolei corecte în aplicația Power Tuner, acesta fiind un sistem antifurt excelent pentru o motocicletă fără cheie fizică.
În afara blocării ECU, utilizând aplicația unică Power Tuner, se poate regla caracterul motorului în funcție de preferințele pilotului și de condițiile circuitului, seta atât controlului tracțiunii cât și controlului demarării și se pot cronometra a turele. Pentru modificări rapide din mers, comutatorul multifuncțional al ghidonului permite pilotului să selecteze maparea motorului în timpul pilotării. Arsenalul electronic al YZ450F este alimentat prin bateria ușoară cu litiu.
De asemenea, YZ450F impresionează prin aspect. Noua caroserie a fost stilizată pentru a i se accentua silueta ușoară și compactă, cu o plăcuță pentru numărul de concurs îngustă și joasă, capace laterale din două piese, în două nuanțe care accentuează liniile orizontale caracteristice ale seriei YZ, și noua apărătoare de noroi în spate. Siglele YZ și grafica „speed block” oferă distincție motocicletei.
Ediția YZ450F 70th Anniversary leagă și mai strâns modelul de moștenirea de la curse prin ornamentația alb și roșu inspirată de emblematica YZM400F, prima motocicletă în 4 timpi care a înregistrat victorii în Campionatul Mondial de Motocross și AMA Supercross, și, astfel, a revoluționat sportul.
Performanță rafinată: YZ125 2026
Pentru 2026, YZ125 a fost rafinată cu un design reproiectat al sistemului de admisie și sincronizare optimizată a carburării și aprinderii, pentru a asigura o livrare mai consecventă și mai liniară a puterii, răspuns rapid al accelerației și o ieșire mai lină în viraje.
Pentru o alimentare optimizată pe întregul interval de turații, procesul de producere a amestecului carburant a fost actualizat: acul de dozaj al jiclorului este nou, pentru o sursă echilibrată de combustibil pentru toate deschiderile de accelerație, asigurându-se o livrare mai consecventă a puterii. Jiclorul principal, cel de ralanti și cel propulsiv au fost actualizate pentru a obține un flux ideal de combustibil și o mai bună reacție a accelerației de la ralanti la turații ridicate. Șurubul de aer și nivelul uleiului au fost adaptate pentru o rulare mai lină la ieșirea din viraje.
Sincronizarea aprinderii a fost actualizată pentru combustie optimă în toate gradele de deschidere a accelerației. Acest lucru a făcut ca motorul să reacționeze într-o manieră mai liniară la comenzile pilotului, la toate turațiile.
Admisia filtrului de aer a fost mărită și remodelată, iar articulațiile au fost actualizate pentru o conexiune mai lină la carburator. Aceste modificări permit aerului să se deplaseze lin, iar carburatorul să dea rezultate constante.
Toate aceste îmbunătățiri și modificări fac YZ125 și mai versatilă și adecvată pentru o gamă mai largă de piloți, de la începători la experți. De asemenea, permit pilotului să facă mai ușor reglaje ale setărilor carburatorului. Noul YZ125 este și mai ușor de utilizat, cât și mai rapid în curbe. Ediția YZ125 70th Anniversary adaugă un aspectul special, în carouri albe și roșii.
YZ250 și YZ250F sunt disponibile pentru 2026 în culori actualizate Icon Blue, cu elemente grafice noi. De asemenea, există edițiile 70th Anniversary, cu aspect special, în carouri albe și roșii.
YZ65 și YZ85 au și ele, pentru 2026, culoarea Icon Blue actualizată și elemente grafice noi.
Nu în ultimul rând, legendarul PW50, una dintre cele mai recunoscute motociclete din lume, a fost prima experiență pe două roți pentru mulți campioni în devenire. Dotată cu un motor de 50 cc, transmisie automată, limitator de accelerație ușor de reglat, șa joasă și manevrare ușoară, PW50 este motocicleta pentru începători prin excelență. Pentru 2026, PW50 a primit o culoare Icon Blue actualizată, cu elemente grafice noi.