Test Triumph Tiger Sport: Hrana pentru suflet

Triumph Tiger 1050 s-a reinventat, devenind anul trecut Tiger Sport. Are 10 CP si 6 Nm in plus si un look mai proaspat. Ramane insa o motocicleta deosebita, polivalenta si plina de caracter.

[wzslider]

foto: Claudiu Ionescu

Se zice ca nu e bine sa-ti cunosti idolii, caci vei fi inevitabil dezamagit. Ei bine, marturisesc ca Tiger 1050 era una dintre motocicletele mele preferate, desi nu mersesem niciodata pe una. Dar din vazute, auzite, citite, mi se parea motocicleta ideala pentru mine si mult timp am visat sa posed un astfel de vehicul. Motorul tricilindric de 1.050 cmc l-am incercat foarte putin, pe un Speed Triple de prin 2006, si pot spune ca m-a incantat teribil, chiar daca am apucat sa-l „simt” doar cateva sute de metri. Un astfel de motor intr-o ciclistica sportiva, cu un aspect interesant, plus polivalenta si confort? Ce sa nu-ti placa la asa ceva?

Din 2013, Tiger 1050 a devenit Tiger Sport, Triumph repozitionand crossover-ul prin asumarea completa a inclinatiei catre mersul exclusiv pe asfalt, dupa ce gama Tiger s-a imbogatit cu modelele de 800 si de 1200, cu roti de 19’’ si 21’’. Nu s-a modificat doar numele, caci crossover-ul britanic a primit peste 120 de modificari de ordin tehnic. Motorul a castigat 10 CP, ajungand la 125, si 6 Nm. Saua are alta forma, portiunea rezervata pasagerului fiind acum mai joasa. Bascula a fost schimbata, la fel ca partea frontala.

Inca de cand am vazut exemplarul pe care urma sa-l testez in curtea dealerului United Motors, pot spune ca mi-a picat cu tronc. Tiger Sport arata mai bine decat oricand, iar motocicleta pe care urma s-o incalec era de-a dreptul frumoasa, combinand elegant culoarea alba a rezervorului si suprastructurilor de plastic cu negrul motorului, al basculei si al rotilor. Iar bascula monobrat care lasa la vedere superba janta spate adauga tusa finala intr-un design foarte reusit. Nu incape indoiala, in segmentul crossover/adventure, Tiger Sport este probabil cea mai reusita motocicleta din punct de vedere estetic. Singura concurenta reala in aceasta privinta ar putea veni din partea modelului Turismo Veloce de la MV Agusta.

Urcand in sa, observ postul de conducere inalt (cei scunzi ar putea avea probleme), ergonomia buna si pozitia destul de confortabila. Dar masa de 235 kg cu plinurile facute se simte destul de mult in manevrele executate pe loc. Motorul porneste cu un vajait specific si intreaga motocicleta parca se trezeste la viata. Propulsorul „triple” de 1.050 cmc este o entitate in sine, un monument al tehnicii moderne. Daca ar fi montat pe o treieratoare, ar transforma treieratul intr-un hobby foarte popular, atat este de placut si de plin de caracter. Nu pot sa nu observ insa ca toba Arrow optionala nu sporeste nivelul sonor atat de mult cat ma asteptam. Aceeasi toba Arrow aduce un plus de 2 CP la varf, dar se pare ca relativa bruschete cu care raspunde tricilindrul la reaccelerare usoara la turatii joase este cauzata tot de toba sport. Dar orice mici neajunsuri ai observa legate de motor, toate trec in planul secund atunci cand accelerezi hotarat. Cuplul vine ca un singur val, din ce in ce mai mare, coplesitor, care pare sa nu se mai termine. Propulsorul tricilindric englezesc este exemplul viu al teoremei conform careia un astfel de motor este compromisul perfect intre cuplul la regimuri joase si medii specific bicilindrului si puterea si apetitul pentru turatie ale unui cvadricilindric. Si marele motor Triumph face toate acestea cu patos, plin de caracter, cu o coloana sonora care-ti face pielea de gaina, fara a sparge insa geamurile pe bulevardele pe care treci.

Bordul ofera informatii arhicomplete si navigarea prin meniuri se face destul de intuitiv, dar sunt concurenti care se descurca ceva mai bine la acest capitol. Doar turometrul este analogic, restul informatiilor fiind afisate digital. Blocurile de comenzi de pe ghidoane nu se complica inutil, doua butoane fiind suficiente pentru navigatia in meniuri.

Calitatea fabricatiei si a finisarilor a fost imbunatatita semnificativ fata de versiunea precedenta. Tiger Sport abunda in detalii interesante, iar exemplarul testat de noi avea si elemente din catalogul aftermarket Triumph, precum manetele de frana si ambreiaj reglabile, scaritele scurte si toba Arrow. Saua a fost revizuita, fiind acum mai joasa in portiunea dedicata pasagerului si ceva mai ingusta in zona riderului, facilitand sprijinirea picioarelor pe sol.

In ciuda celor 120 de modificari, aerul „old-school” al motocicletei este inca destul de pregnant. Tiger Sport nu este genul de motocicleta moderna, care isi ascunde greutatea cu mare aplomb imediat ce te-ai pus in miscare. Motorul este un bloc de fier destul de inalt si acest lucru, coroborat cu garda la sol mare, are ca rezultat un centru de greutate plasat sus si asta se simte la schimbarile de directie. Initierea inclinarii cu motocicleta dreapta nu pune probleme, facandu-se destul de precis si placut, dar schimbarea rapida de directie necesita o comanda facuta in forta. Confortul este la un nivel bun, dar protectia la vant este slaba pentru o motocicleta cu pretentii de tourer. Cei foarte inalti ar putea gasi si scaritele cam apropiate de sa. Se pot sustine viteze de croaziera de 130-140 km/h destul de relaxat.

Pilotajul in ritm sportiv la ghidonul lui Tiger Sport este o placere, motorul plin de cuplu fiind ajutat de o ciclistica precisa. Dar ies in evidenta si unele puncte slabe – suspensiile lasa motocicleta sa se miste destul de mult la trecerea peste denivelari in viraj, inducand unele unduiri care te pot descuraja de la mentinerea ritmului rapid. Odata ce te obisnuiesti, insa, poti ignora aceasta problema, caci nu se agraveaza mai mult de un anumit nivel oricat de tare incerci. Franele sunt exemplare, combinand puterea si modulabilitatea cu un ABS excelent reglat. Pneurile de serie sunt Pirelli Angel ST, excelente pentru acest tip de motocicleta.

Consumul la drum intins s-a dovedit a fi o surpriza placuta, coborand sub 6 l/100 km si infirmand zvonurile cum ca tricilindrul din Hinckley ar fi un motor foarte gurmand.

Tragand linie, pot spune ca „idolul” nu m-a dezamagit deloc. Nici nu m-a dat pe spate complet, dar, cu toate neajunsurile, Tiger Sport este o motocicleta de care te indragostesti pur si simplu. Spunea cineva ca pe dragoste nu se poate pune pret? Eu acum pot: 12.400 de euro, cu tot cu TVA.

CE NE PLACE

–          Caracter si performante motor. Cutie bine etajata.

–          Frane puternice si dozabile.

–          Comportament precis si placut pe viraje.

CE NU NE PLACE

–          Confort la drum lung

–          Suspensie fata ameliorabila

 

DATE TEHNICE

 

Motor  3 cilindri in linie, racit cu lichid, 1.050 cmc

Putere 125 CP la 9.300 rpm

Cuplu 104 Nm la 4.300 rpm

Transmisie      finala cu lant, cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc in baie de ulei

Suspensii         fata furca inversata Showa de 43 mm, spate monoamortizor Showa, complet reglabile

Frane   fata 2 discuri de 320 mm, etriere radiale, spate 1 disc de 255 mm, etrier cu 2 pistonase

Masa proprie  235 kg cu plinurile facute

Pret     12.400 de euro (www.motoboom.ro)

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account