Test Yamaha Tracer 700 – La drum cu voie bună

Test Yamaha Tracer 700 – La drum cu voie bună

Yamaha a prezentat în 2016 modelul Tracer 700, un sport-tourer bazat pe roadsterul de succes MT-07 și al doilea membru al familiei Tracer, după cel cu motor tricilindric de 900. Am testat mezinul Tracer și ne-a impresionat teribil prin comportamentul rutier, polivalență și caracter.

În ultima vreme, se pare că succesele se țin lanț pentru japonezii de la Yamaha. Toate motocicletele din gama MT s-au bucurat de o primire incredibilă (și pe bună dreptate), noua R1 s-a dovedit un concurent mai mult decât redutabil în clasa sa și MT-10, lansat anul acesta, este unul dintre cele mai bune super-naked-uri care există.

Când am aflat că Yamaha urmează să lanseze un Tracer și pe platforma lui MT-07, urmând șablonul aplicat prima dată cu MT-09 Tracer, mi s-a părut o idee foarte bună. Cred că este destul de mult loc pe piață pentru un tourer competent și polivalent de cilindree medie, iar MT-07, unul dintre cele mai reușite naked-uri din categoria sa, pare să fie o bază foarte bună pentru un astfel de mini-sport-tourer.

Pe de altă parte, când am testat MT-09 Tracer de primă generație (care acum se numește Tracer 900), am fost ușor dezamăgit: protecția la vânt nu era tocmai „ce trebuie”, iar suspensiile și șaua erau cam dure pentru pretențiile de tourer. Deși o motocicletă foarte competentă, Tracer 900 nu mi s-a părut o execuție perfectă a unui sport-tourer plecat de la baza MT-09. De aceea, am abordat testul cu Tracer 700 cu un anumit grad de circumspecție.

La o primă privire, motocicleta arată foarte bine. Silueta are proporții foarte bine studiate, linia este plăcută privirii și motocicleta păstrează un anumit aer „jucăuș”, cum îi șade bine oricărei motociclete echipate cu bicilindrul în linie de pe MT-07. Designul este simplu, dar foarte elegant și bifează toate capitolele care contează.

Față de MT-07, modificările aduse structurii sunt multiple: pe lângă carenajul frontal, există o nouă basculă, cu 50 mm mai lungă, care alungește și ampatamentul, în beneficiul stabilității. Șaua este acum cu 40 mm mai înaltă. Rezervorul este cu 3 litri mai încăpător (ajungând la 17 l) pentru un plus de autonomie, iar suspensiile, preluate direct de pe MT-07, au alte setări. Șaua este mai încăpătoare, mai ales cea a pasagerului, care beneficiază acum și de mânere de susținere mai solide și de scărițe îmbrăcate în cauciuc. Există și o priză de 12V (o condiție sine qua non pentru un tourer modern) în catalogul de accesorii, iar micul parbriz este reglabil manual pe înălțime.

Când m-am suit prima dată în șaua lui Tracer 700, am fost impresionat de spațiul pe care îl aveam la dispoziție. La 1,83 m, pe MT-07 mă simțeam cam înghesuit, de parcă mă suisem pe o motocicletă de jucărie, nu pe una adevărată. Șaua era foarte joasă, scărițele și ghidonul foarte apropiate de ea, așa că mă simțeam ca un urs pe o bicicletă. Dar Tracer 700 s-a dovedit foarte încăpător și bine gândit din punct de vedere ergonomic. M-au impresionat pozitiv și finisările, la fel ca la MT-07. La doar 8.200 de euro, am putea să-i iertăm materiale mai ieftine sau fabricație imprecisă pe ici pe colo, dar nu e cazul.

Odată puși în mișcare, am recunoscut imediat caracterul prietenos, jucăuș și sportiv al bicilindrului în linie de 700 cmc cu arbore cotit „crossplane” de pe MT-07 și de pe XSR700. Acest propulsor este o adevărată bijuterie, oferind o combinație incredibilă de cuplu vânjos, caracter prietenos și o plajă de turație utilă impresionantă. Totul cu un strop de caracter și un sunet specific.

Împins de această uzină cu doi cilindri, Tracer 700 accelerează excelent și are reprize respectabile. Greutatea în plus față de MT-07 îi taie puțin din entuziasm, dar performanțele rămân respectabile. Având în vedere că o mare parte a surplusului de greutate se află în față (rezervor, carenă, parbriz etc.), tendința de wheelie este vizibil redusă față de roadster. Chiar și așa, Tracer 700 se ridică foarte ușor din gaz în prima treaptă și cu puțin ajutor din ambreiaj într-a doua.

Deși are ampatament mai lung și este mai înaltă decât naked-ul din care derivă, Tracer rămâne foarte ușor de manevrat în mediul urban. Este o motocicletă foarte potrivită pentru începători, iar riderii experimentați se vor bucura de rezervele ample de performanță și manevrabilitate. Având un echilibru natural excelent, motocicleta se descurcă foarte bine la manevrele de viteză mică.

Odată ieșit din oraș, aptitudinile de călător ale lui Tracer devin evidente: poziție confortabilă, șa bine gândită și o protecție la vânt decentă atâta timp cât nu exagerezi cu viteza (sau atâta timp cât ești scund). Pentru mine, viteza optimă de croazieră din punctul de vedere al protecției aerodinamice este pe la 120-130 km/h. Peste acest prag, parbrizul prea îngust și prea jos (chiar și în poziția cea mai ridicată) îmi trimite un curent de aer în cască. Pe mine nu mă deranjează teribil, dar cei mai sensibili la acest capitol ar putea fi deranjați la un drum mai lung. Apărătorile de mâini montate inedit în fața ghidonului ajută la deflectarea curentului de aer în zilele friguroase.

Pe secțiunile virajate, Tracer parcă este și mai plăcut de pilotat decât MT-07. Ampatamentul alungit îi mai taie din manevrabilitate în favoarea stabilității, dar pe drumul public oricum era greu să atingi limitele manevrabilității roadsterului. Astfel, Tracer îți conferă un plus de încredere datorită stabilității și poți să tragi destul de tare de motocicletă în deplină siguranță. Micul tourer japonez urmează trasa cu sfințenie, intră în viraj rapid și precis și iese fulminant dacă tragi tare de gaz.

Suspensiile reglate diferit marchează o îmbunătățire semnificativă față de cele ale lui MT-07. Acolo unde roadsterul se împiedica pur și simplu în suspensiile foarte moi, Tracer absoarbe denivelările cu aplomb, dar în același timp urmează trasa precis chiar dacă drumul este denivelat, susține mai bine frânările puternice și nu se unduiește deloc la schimbările rapide de direcție.

Frânele sunt foarte modulabile și au ABS în echiparea de serie, dar piloții sportivi vor dori ceva mai multă putere, căci frâna față necesită o forță considerabilă la nivelul manetei ca să atingă decelerarea maximă.

Yamaha Tracer 700 are multe de oferit la un preț fără concurență în această categorie: confort la drum lung, manevrabilitate, pilotaj facil și distractiv, calitate a fabricației, la 8.200 de euro. Cu câteva mici amendamente, Tracer 700 reprezintă o execuție aproape perfectă a unui sport-tourer plecând de la platforma lui MT-07. Cuplu, putere și caracter din plin, dublate de o facilitate a pilotajului dezarmantă, o manevrabilitate ireproșabilă și suspensii confortabile. Frânele ar putea fi mai puternice și parbrizul ceva mai mare. Electronica nu este foarte avansată, dar nu i se simte lipsa.

Motocicleta ne-a fost pusă la dispoziție de Motodynamics – importatorul oficial Yamaha în România.

DATE TEHNICE
Motor   2 cilindri în linie, 689 cmc, răcit cu lichid

Putere  75 CP la 9.000 rpm

Cuplu    68 Nm la 6.500 rpm

Transmisie          cutie de viteze cu 6 trepte, finală cu lanț, ambreiaj multidisc în baie de ulei

Suspensii             față furcă telescopică, cursă 130 mm, spate monoamortizor, cursă 142 mm

Frâne    față 2 discuri de 282 mm, spate 1 disc de 245 mm

Masă proprie     196 kg cu toate plinurile făcute

Preț      8.200 de euro (www.yamaha-motor.ro)

text: Marius Băcilă

foto: Andrei Barbu

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account