Echipamente testate: casca NZI Avenew Duo

Echipamente testate: casca NZI Avenew Duo

După câteva luni de când port casca open-face Avenew Duo a producătorului spaniol NZI, am putut să-mi fac o idee despre potențialul său.

Deși căștile open-face (sau jet, cum li se mai spune) nu oferă protecția ideală, m-am obișnuit să port astfel de căști prin oraș, aproape în orice anotimp. După ce am încercat mai multe tipuri, de-a lungul anilor, am constatat că un open-face ideal pentru mine are vizieră lungă, care acoperă toată fața (pentru momentele când ajungi la viteze de croazieră mai ridicate, pe centura orașului sau pe drumurile adiacente) și ochelari de soare, pentru că îmi obosesc ochii pe zilele cu soare puternic și nu pot purta ochelari de soare clasici (din cauza ochelarilor de vedere).

Așa că, atunci când oamenii de la Asfalt Uscat mi-au propus să testez modelul Avenew Duo, n-am stat mult pe gânduri. Așteptările nu erau foarte mari, căci știam că marca spaniolă nu este una cu pretenții foarte mari și nici oamenii de la Asfalt Uscat nu au încercat să-i umfle calitățile prin povești exagerate (cum fac unii vânzători nu foarte competenți). La 449 de lei, evident că nu te aștepți la materiale, finisări și confort la nivel de Shoei sau Schuberth. Pe de altă parte, o cască open-face nici nu prea are prin ce să iasă în evidență, căci confortul va fi evident compromis de faptul că fața riderului este în bătaia vântului.

Casca, deși relativ ieftină, este cât se poate de modernă și respectă toate standardele actuale. Are vizieră rezistentă la zgârieturi (foarte bună, căci eu nu sunt renumit pentru câtă grijă am de căștile mele), carcasă exterioară din rășină termoplastică, orificii pentru ventilație, ochelari de soare retractabili, interior detașabil și lavabil, cam tot ce ai dori de la o cască jet modernă.

Cum se comportă? Peste așteptări, având în vedere prețul. Îmi place faptul că pot să-mi pun și să scot casca fără să-mi scot ochelarii (cum este cazul la căștile integrale și la cele jet mai strânse în partea inferioară), ușurința cu care se scot și se retractează ochelarii de soare și felul în care simt casca pe cap la viteze relativ mari, atunci când viziera este închisă. Casca este comodă și nu strânge niciunde, dar nici nu se simte largă, materialele sunt decente la interior și ventilația este ideală.

Minusuri? Unul ar fi modul în care fâlfâie partea liberă a curelei la viteze de peste 80 km/h, lovindu-te continuu în gât. Nu doare, dar poate deveni enervant pentru unii. Eu m-am obișnuit și nu pot spune că mă deranjează teribil. Cu cât reglezi cureaua mai strâns, cu atât rămâne un capăt mai lung care te lovește ritmic peste gât într-un „flap-flap” continuu. De asemenea, când am purtat și cagulă, pe vreme friguroasă, dacă nu aranjam cagula într-un fel anume, casca îmi strângea urechea într-un mod dureros, în brațul ochelarilor.

Una peste alta, sunt mai mult decât mulțumit de Avenew Duo. Nu este genul de cască despre care de-abia aștepți să povestești prietenilor, ci mai degrabă o cască cinstită, care face exact ce scrie pe ambalaj, fără prea multe fițe și fasoane. Arată destul de cool, costă 449 de lei și o găsești pe www.asfalt-uscat.ro și în rețeaua lor de dealeri din toată țara.

foto: NZI, Adrian Cobzașu

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account