Kawasaki a prezentat modelul 2025 al Z 900. Roadsterul sportiv rămâne fidel propulsorului cu patru cilindrie în linie, de 948 cmc și 123 de cai putere, care respectă acum normele Euro 5+ dar primește o suită de sisteme electronice.
Designul părții frontale a fost reîmprospătat, păstrându-se stilul „Sugomi”. Pe scurt, acest termen folosit de Kawasaki pentru a descrie vizual motocicletele din seria Z, înseamnă agresivitate, o postură ghemuită, a unui animal gata să atace, cu capul poziționat jos și partea posterioară a corpului ridicată. Dacă ne uităm la profilul modelelor Z, regăsim o corespondență mecanică a acestei „bestii”.
Farul LED este nou, apar protecții din aluminiu cu logo-ul „Z” pentru radiator, iar codița este mai scurtă, pentru a crea iluzia unui stop care pare că e suspendat în aer. Motorul pare mai expus, cei de la Kawasaki spunând că și-au dorit să renunțe la orice „plastic care nu e absolut necesar”.
Revenind la fișa tehnică a noului Z 900, care, să nu uităm, va trebui să își măsoare forțele cu noua Honda CB 1000 Hornet, clapetele de accelerație sunt controlate electronic și profilul camelor a fost revizuit, ceea ce îmbunătățește economia de combustibil și crește cuplul la turații mai mici.
Noile setări ECU oferă o livrare mai liniară a puterii, făcând Z900 să fie mai plăcut atât prin oraș cât și în cazul specific al ieșirilor din viraj. Totodată, Kawasaki Z 900 este cu 16% mai economic ca și consum de combustibil, iar emisiile de CO2 au fost reduse de la 132 g/km la 117 g/km comparativ cu modelul anterior.
Rapoartele transmisiei au fost optimizate, acestea lucrând corelat cu sistemul Kawasaki Quickshifter, ambreiajul este tip Assist & Slipper și, pe baza unei unități de măsurare inerțială, mai multe sisteme electronice, precum Kawasaki Cornering Management sau Kawasaki Traction Control. Nu lipsesc riding modes, cruise control electronic, iar setările suspensiei au fost îmbunătățite. În premieră pentru Kawasaki, noul bord TFT cu conectivitate smartphone oferă navigație tip Turn by Turn, printr-un sistem propriu. De notat și aplicația Rideology dezvoltată de către Kawasaki, ca și interfață de „comunicare” cu motocicleta.
Etrierii radiali cu patru pistonașe, cauciucurile Dunlop Sportmax Q5A și șaua mai plată completează lista noutăților. Exsită și varianta Z 900 SE, care beneficiaza de amortizor spate Öhlins reglabil, furcă anodizată auriu și etrieri radiali Brembo,alături de discuri de frână de la același producător. Kawasaki Z 900 SE are desigur culori și scheme grafice speciale.