Anul trecut, Honda și-a îndreptat atenția asupra unui nume care a scris istorie: Hornet. Apoi, fanii celui mai mare producător de motociclete din lume s-au bucurat și de revenirea a două inițiale îndrăgite: NX. Ce poate urma?
Răspunsul sau unul dintre răspunsuri este oferit de jurnaliștii moto japonezi de la Young Machine, ale căror predicții referitoare la viitoarele modele lansate de compatrioții lor s-au adeverit de multe ori. Ce ar fi, spun ei, dacă Honda ar lansa, pe baza noii lansate CB 1000 Hornet și o variantă X?
Adică, un crossover, în stilul proaspătului Suzuki GSX-1000GX, care a stârnit suficient interes. Chiar dacă e mult mai simplu să alegi un adventure-bike veritabil, aceste sportive „cocoțate” pe suspensii mai înalte, adesea controlate electronic și cu o poziție ultra-confortabilă de condus, își au locul, atât în logica devoratorilor de kilometri în orice condiții cât și în registrele de vânzări. Este suficient să aducem în discuție nume precum BMW S 1000 XR, Kawasaki Versys 1000 sau Yamaha Tracer 9 GT +.
Efortul nu ar trebui să fie unul prea mare pentru Honda, care are la dispoziție CB 1000 Hornet și, inclusiv câteva mii de euro peste prețul ei, până la o referință foarte aproximativă pentru aceste motociclete crossover: să zicem 16.000 de euro. Apoi, Honda mai are încă ceva la dispoziție, conceptul CB400X, prezentat în 2019 la EICMA. Influența sa poate fi observată în linii noului NT 1100.
Iar această CB1000X s-ar plasa exact între tourerul NT1100 și noua Africa Twin Adventure Sports, Honda acoperind astfel cam tot ce s-ar putea acoperi pe acest segment. Nu e greu de ghicit, X-ul din titulatură înseamnă și o doză de distracție și desigur, suficiente elemente de design ar fi inspirate de către scuterele Adventure. Rămâne de văzut dacă tot acest scenariu pe care l-am dezvoltat își va găsi corespondența și în realitate.