Test second-hand Suzuki B-King: Abuz de putere

Test second-hand Suzuki B-King: Abuz de putere

Suzuki B-King este o motocicletă aparent absurdă, pe hârtie: un naked nu tocmai ușor (la 262 kg la plin), dar foarte puternic (181 CP), cu enorm de mult cuplu (146 Nm) și un design în stil manga. Prea multă putere pentru un naked, prea multă greutate pentru o manevrabilitate grozavă. Și un stil care nu e neapărat pe gustul tuturor. Cu toate acestea, are punctele ei forte.

foto: Dragoș Savu

Când m-am suit pentru prima dată în șaua unui Suzuki B-King, acum mai bine de 10 ani, trebuie să spun că nu am fost foarte impresionat. Cel puțin nu la un prim contact superficial cu streetfighter-ul din Hamamatsu lansat în 2007, cu motor de Suzuki Hayabusa. Motocicleta părea absolut masivă, evacuările duble de sub șa păreau aproape caricaturale, iar pe rezervorul care se întindea în fața mea ca o măsuță de ceai într-o sufragerie părea că ai putea face un picnic pentru două persoane, dacă îi puneai o față de masă.

Dar motorul ultimei generații de Suzuki Hayabusa (care tocmai a ieșit din producție), un cvadricilindru de 1.340 cmc, are darul te a te face să te răzgândești în legătură cu multe lucruri. Extrem de puternic, dar cu foarte mult cuplu la orice turație și cu un fel lin și lejer de a dezvolta puterea, făcea din masivul și intimidantul B-King o motocicletă mai ușor de strunit decât ai fi crezut. Era chiar civilizat la viteze mici, prin trafic aglomerat, mai echilibrat și facil decât părea, iar greutatea pe care o simțeai când stăteai pe loc părea să dispară ca prin magie.

Suspensiile erau de o calitate mai mult decât acceptabilă, mai ales furca. Amortizorul spate era cam moale pentru folosirea sportivă și, în regim cu adevărat sportiv, scărițele tind să atingă asfaltul cam repede. În plus, cuplul de camion dezvoltat de motorul de Hayabusa pune în dificultate aderența pe spate inclusiv la turații relativ joase și fără a brusca cine știe cât accelerația. Nu o să uit niciodată cum am pierdut aderența pe spate la ceea ce mie mi s-ar fi părut o accelerare lejeră în treapta a patra, undeva între 2.000 și 3.000 rpm. Asta și pentru că pneurile cu care venea B-King echipat din showroom erau gândite mai degrabă să țină mult, nu să ofere foarte multă aderență.

Fiind anul 2008, nu exista controlul tracțiunii, nici ABS. Frânele, în schimb, erau puternice și foarte ușor de dozat. Iar motorul avea două moduri de funcționare, A și B. A oferea puterea și cuplul la valori maxime, iar B tăia 53 CP și aproximativ 50 Nm din valorile de vârf, făcând motocicleta ceva mai ușor de controlat.

Pe viraje, B-King era surprinzător de eficient și de distractiv, pentru cum arăta, dar trebuie să ai grijă la felul în care accelerezi la ieșirea din curbă, căci se poate pierde aderența foarte ușor. La drum lung, motorul te ajută să ții medii orare destul de ridicate și protecția la vânt este mai bună decât ai crede, dar motocicleta nu este vreun tourer.

La capitolul fiabilitate, cel puțin din punctul de vedere al mecanicii, nu există probleme. Motorul și transmisia sunt aproape indestructibile. Dar motocicleta are un aer cam „plasticos” și, dacă nu este îngrijită, o arată prin degradarea suprafețelor. Evident, consumul de combustibil nu este punctul ei foarte.

Una peste alta, la un preț între 5.000 și 7.000 de euro pe piața second-hand, Suzuki B-King îți oferă ceva diferit de orice altă motocicletă disponibilă pe piață. Putere și cuplu la superlativ, un look parcă desprins din animațiile „manga” și o ciclistică plăcută și echilibrată. Nu este confortabil pentru pasager, nu este ideal pentru touring și va goli rezervorul de 16,5 litri foarte repede, dar îți va pune un zâmbet pe față de fiecare dată când te sui în șa. Zâmbet care, ocazional, se va transforma într-o grimasă atunci când te sperie puțin.

 

DATE TEHNICE Suzuki B-King 2007-2012

Motor   4 cilindri în linie, 1.340 cmc, răcit cu lichid, DOHC, 16 supape

Putere  181 CP

Cuplu    146 Nm

Transmisie          cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, finală cu lanț

Suspensii             față furcă inversată, spate monoamortizor

Frâne    față 2 discuri de 310 mm, etriere radiale Nissin, spate 1 disc

Masă proprie     264 kg cu plinurile făcute

Preț       5.000-7.000 euro

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account