Test Yamaha NMAX – Clasa mică la MAX

Test Yamaha NMAX – Clasa mică la MAX

Este „doar” un scuter de 125, dar se ridică la înălțimea așteptărilor siglei „MAX” de pe carenă, un simbol al scuterelor sportive de la Yamaha. Agil, facil de pilotat, economic și surprinzător de performant, NMAX 125 costă doar 2.990 de euro.

Particula „MAX” afișată în numele unui scuter Yamaha duce la anumite așteptări din partea celui care îl va conduce: sportivitate, precizie, un look modern și agresiv, dar rafinat, calitate a fabricației, toate secondate de caracter practic și confort. Yamaha TMAX este cel mai bine vândut maxiscuter, fascinând generații întregi de rideri prin calitățile sale. Modelul XMAX 250 i-a călcat pe urme și, de peste un an încoace, familia MAX are un mezin: NMAX 125, un scuter de oraș prin excelență.

La prima privire, NMAX nu dezamăgește: are un look care ne aduce aminte de familia din care face parte: fluid, modern, ușor agresiv, dar și elegant. Yamaha NMAX se numără printre cele mai atrăgătoare scutere din această categorie. Când te apropii, materialele folosite și calitatea finisărilor confirmă din nou faptul că inginerii din Iwata pun mare preț pe calitatea percepută: îmbinările sunt ireproșabile și materialele nu dau senzația de ieftin la care ne-am aștepta, având în vedere prețul scuterului și categoria din care face parte.

Dar, deși noul NMAX arată foarte „cool”, piesa de rezistență a scuterului din Iwata o reprezintă motorul. Este vorba de un monocilindru în patru timpi răcit cu lichid, proiectat conform noii filosofii Blue Core, care urmărește să creeze o nouă generație de motoare compacte, care să fie cât mai economice și cât mai prietenoase cu mediul înconjurător. Astfel, Yamaha NMAX este singurul vehicul din categoria sa ale cărui patru supape au un sistem de acționare variabilă, pentru asigura o accelerație liniară și un consum declarat de sub 3 l/100 km. Micul monocilindru dezvoltă o putere de peste 12 CP la 7.500 rpm și un cuplu de 11,7 Nm la 7.250 rpm. Aceste cifre pot părea foarte modeste, dar, în combinație cu masa proprie de doar 127 kg, asigură un demaraj excelent de la plecarea de pe loc până pe la 90 km/h. Viteza maximă pe care am atins-o a fost 110 km/h în poziție normală și 115 km/h aplecat peste ghidon. Desigur, motocicliștii obișnuiți cu vehicule mult mai rapide nu vor fi neapărat impresionați, dar, în categoria sa, NMAX este probabil cel mai rapid în materie de accelerație și reprize.

Fiind foarte scurt și îngust, micul scuter se descurcă excelent în traficul urban. Practic, pe oriunde te poți strecura cu o bicicletă încapi și cu Yamaha NMAX. În plus, raza de bracaj ține tot de domeniul velocipedelor. Dar, deși foarte manevrabil, scuterul nu dă niciodată o senzație de instabilitate, indiferent de viteză și de situație. Ceea ce îl face foarte prietenos cu riderii neexperimentați, care nu se vor simți amenințați în niciun fel. În plus, frânele s-au arătat foarte prompte, dar dozabile și cu o putere considerabilă, ținută în frâu excelent de sistemul ABS din echiparea de serie.

Desigur, nu e chiar totul roz: protecția la vânt este practic inexistentă, lucru care poate fi o problemă chiar și în mediul urban în zilele foarte friguroase, iar suspensiile, deși se comportă foarte bine pe frânare puternică, se dovedesc depășite de denivelările mari sau de cele mici care se succedă rapid și astfel roțile pierd foarte ușor contactul cu asfaltul și gropile mari te scutură puternic.

Putem confirma consumul foarte scăzut, care face ca rezervorul de doar 6,6 litri să asigure o autonomie impresionantă. Pe parcursul testului, consumul obținut de noi a fost în jurul a 2,8 l/100 km. Astfel, dacă traversezi Bucureștiul cu NMAX, vei călători mai ieftin decât cu transportul în comun. Și te vei distra pe cinste.

Spațiul de sub șa poate găzdui o cască integrală. Bordul cu afișaj electronic nu oferă foarte multe informații, dar este ușor de urmărit. Există două torpedouri fără capac în stânga și în dreapta ghidonului. Contactul are un capac metalic antifurt. Toba destul de voluminoasă amortizează aproape prea bine sunetului monocilindrului de 125 cmc. Ne-ar fi plăcut un sunet mai sportiv.

Yamaha NMAX 125 este unul dintre cele mai reușite vehicule din categoria sa. Agil, compact, ușor de pilotat, este în același timp surprinzător de performant și foarte economic. Frânele au ABS în echiparea de serie și prețul se aliniază cu majoritatea concurenților. Ne-ar fi plăcut mai mult spațiu la picioare și suspensii mai confortabile pe drumuri denivelate. Poate și un parbriz ceva mai mare, pentru zilele friguroase de toamnă/iarnă.

DATE TEHNICE

Motor – 1 cilindru, 125 cmc, răcit cu lichid

Putere – 12,2 CP la 7.500 rpm

Cuplu – 11,7 Nm la 7.250 rpm

Transmisie – CVT, ambreiaj centrifugal automat

Suspensii – față furcă telescopică, spate două amortizoare

Frâne – față 1 disc de 230 mm, spate 1 disc de 230 mm, ABS

Masă proprie – 127 kg

Preț – 2.990 euro (www.yamaha-motor.ro)

 

text: Marius Băcilă

foto: Dragoș Savu

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account