Retrospectiva moto 2020: 10 momente importante

Majoritatea lumii de-abia așteaptă să scape de 2020, considerându-l un an plin de ghinion. Dar, în materie de moto, 2020 n-a fost rău deloc. Ba chiar dimpotrivă.

Cam asta crede Marc Marquez despre 2020. Dar nu a fost chiar atât de rău pentru toată lumea.

  1. Etapa de MotoGP din Qatar este întreruptă de epidemia de coronavirus. Primul semn că noul Covid-19 avea să afecteze serios calendarul competițiilor moto a venit în martie, când clasa regină a Motomondialului nu a mai alergat în prima etapă. Clasele mici, care erau deja în Qatar atunci când au intrat în vigoare restricțiile, au apucat să alerge. Apoi a urmat o pauză de peste patru luni, în care se specula constant referitor la posibila reluare a competițiilor. Mulți spuneau că e foarte probabil să nu mai avem niciun fel de competiții moto internaționale.
  2. Industria moto a intrat în pauză în primăvară. Epidemia a lovit puternic și industria moto, multe fabrici fiind închise și altele funcționând la cota de avarie. Chiar și fabricile aflate în zone nu foarte afectate de Covid-19 se vedeau nevoite să facă pauză pentru că multe componente moto vin de la furnizori din nordul Italiei, una dintre cele mai puternic lovite zone din Europa în acea vreme.
  3. Chiar și în plină pandemie, cu o lume cuprinsă de panică, există vești bune pentru lumea moto. Legendarul Phil Read contractează Covid-19, apoi se vindecă, în ciuda vârstei înaintate, medici pe motocicletă salvează vieți în Italia, unii producători prelungesc perioadele de garanție ale motocicletelor cu trei luni pentru a compensa perioada de nefolosire cauzată de interdicții, multe service-uri din România oferă servicii de preluare și predare a motocicletei la domiciliu, piloții din MotoGP participă la curse virtuale pe Playstation, transmise gratuit în toată lumea, iar Harley-Davidson București creează un Sportster 883 Iron customizat, denumit Hero Iron, donând jumătate din suma pe care o primesc pe el pentru eforturile personalului din prima linie a bătăliei contra virusului.
  4. Una dintre primele competiții motorizate din Europa care își reiau activitatea este MotoRC by Rompetrol. Prima etapă are loc pe 12-14 iunie la MotorPark România, la Adâncata, cu porțile închise pentru spectatori. Aveau să urmeze încă patru etape, adică un sezon aproape complet.
  5. Motomondialul își reia activitatea la final de iulie, cu două etape consecutive pe circuitul Jerez de la Frontera, pe o vreme caniculară. Sezonul avea să numere 15 etape în total, cu 14 la care a alergat clasa regină, în era post-Covid.
  6. Marc Marquez se accidentează serios în prima cursă de la Jerez. Pe atunci nu se știa încă, dar campionul avea să lipsească întregul sezon. Din câte știm acum, s-ar putea să nu revină nici sezonul viitor.
  7. Piața moto din România își revine spectaculos după o scurtă pauză în primăvară. Vânzările de motocicletei noi cresc cu 15-25% față de anul trecut pentru majoritatea importatorilor, în ciuda pandemiei.
  8. Pandemia face ca sezonul 2020 de MotoGP să fie unul dintre cele mai spectaculoase și mai imprevizibile din toate timpurile. Absența lui Marc Marquez, etapele consecutive disputate pe același circuit, calendarul ciudat și condițiile meteo pentru care echipele nu sunt pregătite (pentru că se aleargă pe multe circuite în alte anotimpuri decât de obicei) fac ca rezultatele să fie extrem de greu de prevăzut până și pentru cei mai bine pregătiți specialiști.
  9. Joan Mir devine campion mondial în MotoGP, la Valencia. Tânărul Mir, aflat în al doilea sezon la clasa regină, alergând pentru echipa de uzină Suzuki, devine campion mondial datorită constanței de care a dat dovadă. Asta deși are o singură victorie de etapă.
  10. În lipsa condițiilor propice pentru expoziții pe viu, Motul organizează o expoziție online cu premii pentru cele mai votate și apreciate proiecte de motociclete customizate. În doar trei săptămâni de la lansare, Custom Bikes Showtime by Motul a ajuns la 41 de proiecte participante, care mai de care mai interesant.
BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account